Geweldige vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis en Kimm Schut - WaarBenJij.nu Geweldige vakantie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Dennis en Kimm Schut - WaarBenJij.nu

Geweldige vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Dennis en Kimm

29 December 2014 | Australië, Sydney

Den en ik zijn de laatste twee weken van november op vakantie geweest naar Bali en Gili Trawangang, Indonesië, gevolgd door zakenreis van anderhalve week naar Sydney, begin december. Ondanks dat wij al eerder naar Bali en Gili T zijn geweest, was dit een van de meest memorabele reizen van de afgelopen jaren.

Het plan was om naar Borneo te gaan als “grote” vakantie dit jaar, maar aangezien Den voor de vakantie een conferentie op Bali had en na onze vakantie naar Sydney moest, hebben wij besloten om onze reis van vorig jaar, die wij voortijdig moesten afbreken, maar af te maken op Bali en Gili T. Dennis was al op de woensdag naar Bali vertrokken en ik zou de zaterdag erna aansluiten. Onze lieve vriendin Karin moest op Singapore vliegen en dan kon ik haar tenminste nog zien.

De vakantie begon al goed: onverwachts werd Karin gevraagd om op zaterdag op de vlucht naar Bali te werken en dat was de vlucht die ik geboekt had! Toen ik aankwam bij de gate, zat Karin daar al met de rest van de crew. Ik werd aan al haar collega’s voorgesteld, met een klein stemmetje in mijn achterhoofd “Is dit echt nodig?”. Ja het was echt nodig, want Karin had geregeld dat ik de hele vlucht mee mocht vliegen in de cockpit en de captain wilde mij wel eerst ontmoeten voordat hij toestemming zou geven! Wat een geweldige ervaring was dit en ook iets waar ik nooit aan gedacht had dat mij dit zou overkomen! Heb ontzettend veel lol gehad met de captain en de copiloot en zij hebben mij ook ontzettend veel uitgelegd, wat echt heel interessant was. Tevens had ik natuurlijk het beste uitzicht van alle passagiers. Met een belachelijke big smile kwam ik uit het vliegtuig stappen. Het oude schoolgenootje, Merel, die ik tegenkwam op de airport van Bali, moet ook wel niet gedacht hebben. Whahahahha!

Den was al in het hotel in Sanur. Een ontzettend leuk authentiek Balinees hotelletje aan het strand en super relaxt! Wij hebben hier ontzettend genoten van de rust en het lekkere eten. Uiteraard zijn wij ook nog twee dagen naar Seminyak geweest, een dag om te genieten op beachclub Potatohead en de andere dag om naar de salon van Rob Peetoom te gaan en Kiefer op te zoeken. Wij waren ontzettend blij met onze nieuwe haren die Kiefer heeft geknipt en geverfd en vonden het ontzettend gezellig om met hem ook nog een hapje te gaan eten!

Na een week Sanur was het tijd om naar Gili Trawangang te gaan: het mooie kleine paradijs eilandje. Aangezien wij vorig jaar al een paar dagen waren geweest, wisten wij precies waar wij wilden zitten en dat was een uitstekende keuze. Een net hotel (met lieve kittens en katjes die er rond liepen) aan onze favo beachclub en bij alle lekkere restaurantjes in de buurt. Ik vind dit zo’n heerlijk eiland, al was het alleen maar omdat gemotoriseerd vervoer er niet is en om de mooie witte stranden en blauwe zee… Het enige actieve wat wij hier gedaan hebben, is een dagje snorkelen. En wij hebben zoveel mooie, bijzondere vissen en zee schilpadden gezien. Dit keer was ik ook zo slim om een onderwatercamera te huren en heb ik de meest bijzondere foto’s gemaakt! Op de terugweg op de boot naar Bali, kwam er ook een grote groep wilde dolfijnen voorbij zwemmen, zo verschrikkelijk mooi!

De vlucht terug naar Singapore was ook weer bijzonder: aangezien de KLM dit met een 777-300 vliegt, dit een relatief klein stukje is en het dus niet al te veel extra kost, konden wij eens Business Class vliegen! Super relaxt! Daar kan ik wel aan wennen! Whahahhahaha!
Deze twee weken Bali en Gili T waren zo verschrikkelijk fijn. Eindelijk weer eens wat langer met z’n tweetjes genieten en relaxen! Dit was zeker al twee jaar geleden.

Na een dag thuis te zijn geweest, vlogen wij door naar Sydney. Echt een leuke stad. Ondanks dat Den hier moest zijn voor werk, hadden wij wel twee weekenden om samen te besteden. De doordeweekse dagen heb ik mijzelf alleen moeten vermaken, wat een geheel nieuwe ervaring voor mij was. De meest bijzondere dingen, heb ik gelukkig wel samen met Den kunnen doen. Zo zeiden een heleboel mensen dat ik de Bridge Climb moest gaan doen. Ik was echt van plan om dit te gaan doen, maar toen ik zag dat het 3,5 uur klimmen was voor AU$ 350,- ben ik toch maar naar iets anders leuks en goedkoper gaan zoeken en dat vond ik: Den en ik hebben samen een helicoptervlucht over Sydney gedaan! Wat waanzinnig mooi en dit was toch wel het hoogtepunt van het Sydney bezoek. Samen zijn wij ook nog naar de Taronga zoo gegaan, op de foto gegaan met een koalabeer en naar Bondi beach geweest.

Alleen heb ik verkleed door de Chinese tuin heen gebanjerd, al selfies makend, ben ik wezen fietsen in Manly, heb ik de stad verkend en ben ik Russel Crow “tegen het lijf” aan gelopen! In deze week, zijn Den en ik ook nog voor een nacht & dag naar Brisbane gevlogen, waar wij mijn oude schoolgenoot Hans nog hebben ontmoet en waar wij door een aankomende storm bijna vast kwamen te zitten.

Wij hebben zoveel leuke en mooie dingen gezien en gedaan: dit ga ik nooit meer vergeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis en Kimm

3 mei 2014 is het zover: wij gaan voor twee jaar expatriëren (zoals dat met een mooi woord heet) naar Singapore! Om dit grote avontuur toch nog een beetje vast te leggen; hierbij ons "waar-ben-jij"-dagboek!

Actief sinds 03 Maart 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 6272

Voorgaande reizen:

03 Mei 2014 - 30 April 2016

Als expat naar Singapore!

Landen bezocht: